Double Coat RAL 1013, E294 Tabasco Red, Double Coat Karaat og Double Coat Double UV
Produktene fra De IJssel Coatings Norge har vært meget gode å jobbe med. Gode instruksjoner på Youtube og meget godt resultat. Service, råd og tips fra Maurice har vært fantastisk. Anbefales alle som tenker å pusse opp båten 🙂
Dekk:
Gammel lakk fjernet med varmluft og skrape. Slipt med 80 korning for å fjerne gammel beis, slipt med 180 for bedre finish.
Belagt med 2 lag Variopox Injeksjon for å fylle sprekker mellom nater og ved - 2 lag kun nødvendig grunnet dype sprekker. Lagt med pensel.
Slipt med 180 korning mellom lagene og etter siste lag.
Lakkert med 1 lag Double Coat Karat, 4 % tynning, slipt med 400 korning.
Lakkert med 4 lag Double Coat Double UV, 4 % tynning, slipt med 400 korning mellom de to første og 600 mellom de to siste. Lagt med Double Coat skumrulle.
Skrog innvendig:
Slipt med 240 vått. Lakkert med 3 lag Double Coat RAL 1013, 5% tynning - bra resultat på alle strøk. Slipt med 600 korning og Scotch-Brite Fine mellom 1. og 2. lag, 600 korning og Scotch-Brite Ultra Fine mellom 2. og 3. lag. Lagt med Double Coat skumrulle.
Skrog utvendig:
Slipt med 240 korning, Mirka Abranet før første lag
Lakkert 1 strøk Double Coat Special, 5 % tynning - litt appelsinhud.
Slipt med 800 korning vått.
Lakkert 1 strøk Double Coat Special, 6 % tynning - meget bra resultat.
Slipt med Scotch-Brite Ultra Fine rund på eksentersliper.
Lakkert 1 strøk Double Coat Special, 6 % tynning - meget bra resultat. Lagt med Double Coat skumrulle. Avfetting før og etter sliping for alle operasjoner med Double Coat Avfetter.
Støv fjernet med 3M klebeduk.
Før:
Etter:
Øvrige bilder: